.

Ahad, 21 April 2013

Persamaan Yin Yang dengan Kitab Suci Al-Quran

// // Leave a Comment
Bismillahirrahmanirrahim...

Yang dan Yin, masih konsep yang sama iaitu Adam dan Hawa.. bermaksud 2 unsur yang berbeza, tak mungkin sama tetapi tidak mungkin akan terpisah.. atau lebih dikenali sebagai keterikatan sesuatu itu, apabila terpisah sama dengan JAHANAM.

Atau lebih mudah lagi, KOPI DAN SUSU.. Kalau kita letak lebih kopi, mestilah kita tak berani nak minum... sebab pahit.. kalau minum, mesti bawak kesan buruk macam hyperactive, takleh tido, kurus, dan angin.. SUSU pulak lebih baik, lagi banyak minum lebih banyak kesan baik dari buruk.. SAMA! (susu tu bukan susu tin)

Think deeper, WTH! (what the heaven!) Bumi ini jahanam? Kenapa Yang dan yin tak setabil?

Kenapa hari ni terlalu panas? Kenapa ada berlaku pembunuhan?? kenapa berlaku gay dan lesbian??? Apakah kegilaan ini???? BUKANKAH INI JAHILIAH IAITU SEZAMAN DENGAN APA YANG BERLAKU PADA ZAMAN NABI-NABI DAHULU??

"

Yang is the white side with the black dot on it, and yin is the black side with the white dot on it. The relationship between yin and yang is often described in terms of sunlight playing over a mountain and a valley.

Yin (literally the 'shady place' or 'north slope') is the dark area occluded by the mountain's bulk, while yang (literally the 'sunny place' or 'south slope') is the brightly lit portion.

As the sun moves across the sky, yin and yang gradually trade places with each other, revealing what was obscured and obscuring what was revealed.

Yin is characterized as slow, soft, yielding, diffuse, cold, wet, and passive; and is associated with water, earth, the moon, femininity and nighttime. (SIMBOL WANITA GITU)

Yang, by contrast, is fast, hard, solid, focused, hot, dry, and aggressive; and is associated with fire, sky, the sun, masculinity and daytime." (SIMBOL LELAKI LAK KAN?)


Jawapan bukanlah kita tak blaja teori yin yang.. atau teori Adam dan Hawa.. Tapi sebab dalam kestabilan bumi itu, tanggungjawab diserahkan kepada Manusia.. Kestabilan bumi, kita yang tentukan, kalau kita nak bumi tu dalam keadaan elok dan baik.. kita lebihkan pemutihan dari kegelapan..tanggungjawab kita tu.. kalau monyet dapat tanggungjawab tu, mesti diorang dah buat dah.. tapi sayang monyet tak dapat, so Allah bagi kat manusia....

"Sesungguhnya Kami telah menawarkan amanat kepada langit, bumi, dan gunung-gunung, lalu semuanya enggan untuk memikul amanat itu dan khuatir akan mengkhianatinya. Tetapi manusia (berani) memikul amanat itu. Sesungguhnya manusia itu amat zalim dan amat bodoh (lantaran ia tidak mengenal amanat itu dan menzalimi dirinya sendiri).Qs. Al-Ahzab [33]:72)

"DALAM BAIK AKAN ADA SEDIKIT JAHAT, SEKIRANYA SI BAIK TERLUPA PADA YANG SI JAHAT, MAKA SI JAHAT AKAN CUBA MENYAKITI SI BAIK DAN CUBA MENGAWAL SELURUHNYA SEHINGGA SI BAIK MENJADI JAHAT. SI BAIK MESTI BERHATI-HATI DAN BERUSAHA MENGAWAL SI JAHAT."

Keseimbangan malah pemutihan sekali-kali takkan berlaku kalau Manusia duduk diam...Kalau Rasulullah tak duduk diam.. kenapa perlu kita???

Kenapa orang bukan Islam berjaya berbanding Islam sebab?? diorang terus menerus buat kerja kegelapan dimana hitam lebih hitam dari putih..Dia naikkan martabat harta, pangkat, wanita, hiburan, dunia.. abislah kalau macam tu.. kalau kita tak habis, anak-anak kita yang habis! wow!!!!!

Ia seperti Cahaya dan Bayang-bayang... adakah Islam kita ini cahaya? atau bayang-bayang? Rasanya kita tahu bahawa sekarang Islam tak menjadi cahaya kerana kita umpama bayang.. berada dibawah dan dipijak-pijak setiap hari..

Keseimbangan itu telah berjaya dibuat malah di putihkan (sehingga tinggal setitik sahaja hitam iaitu orang-orang yang degil) oleh Rasulullah S.A.W malah pelaksanaannya itu mengalahkan 'sistem Viral FB like' hehehe. Rahmat menguasai seluruh Alam.. Segi pemahamannya.. Yin (Hitam) Yang(Putih) satu kitaran keseimbangan.. Jadi nak bawak Rahmat.. Yang Putih(Yang) harus lebih putih dari yang Hitam(Yin). Tetapi berhati-hati jangan rasa selamat sebab dalam Yang pasti dan yakin akan ada Yin.

Dalam kasar-kasarnya Adam, mesti ada sifat lembut (Hawa) dalamnya, tu sebab Syaitan berjaya mengalahkan Adam sebab dia berjaya memanipulasi dan mendominasikan sifat hawa dalam Adam yang dipanggil HAWA NAFSU!!! (siap effect echo!)

Make a question, adakah bumi kita lebih putih dari hitam??? Malas la nak cerita illuminati.. Itu la sebabnya Rasulullah kata Hari Kiamat berlaku apabila pemimpin lebih ramai PEREMPUAN dari LELAKI. Make comparison..

PEREMPUAN (Yin) / LELAKI (Yang) = ????????????????

Paling teruk bila LELAKI PERANGAI CAM PEREMPUAN hei!!! Keseimbangan dunia dah pecah la!!!

Jadi apa pencerahan (Yang) yang mampu mengembalikan semula bumi pada tempat asalnya atau tak zalim (tak meletakkan sesuatu pada tempatnya)


Rasulullah SAW bersabda :

وَقَدْ تَرَكْت فِيكُمْ مَا إنْ اعْتَصَمْتُمْ بِهِ فَلَنْ تَضِلّوا أَبَدًا ، أَمْرًا بَيّنًا ، كِتَابَ اللّهِ وَسُنّةَ نَبِيّهِ

Sungguh telah aku tinggalkan bagi kalian yang jika kalian berpegang teguh dengannya kalian tidak akan tersesat selamanya, perkara yang yang jelas itu adalah Kitabullah & Sunnah nabi

APE YANG TINGGAL EK???? DAH NAMPAK SIKIT TU hehe THEN LELAKI AKAN KEMBALI PEGANG TANGGUNGJAWABNYA, PEREMPUAN AKAN KEMBALI PADA TANGGUNGJAWABNYA..SOLVE!

Maka akan berlaku Keseimbangan BUMI YEY!!!! Alhamdulillahirabbil Alamin...

(Pemikir...SpikeyFidz, 2013)

Segala kesilapan tatabahasa dan kadar banding adalah dari saya sendiri, jadi maafkan saya.. sorry tagging, aku tag sebab aku rasa korang suka ilmu :)

0 comments:

Catat Ulasan