.

Sabtu, 9 Jun 2018

HIBURAN:Kena Kanser, Ibu Langsung Tak Jenguk.. Pendedahan Umie Aida Luah Rasa Sayu


Pelakon popular Datin Umie Aida telah tersentuh dengan kisah sedih anak sulung tiga beradik berumur 13 tahun yang terpaksa menjaga adiknya menghidap kanser di wad Institut Pediatrik Hospital Kuala Lumpur.
[TERUS BACA DI SINI]

from HOTLIPS CORNER http://bit.ly/2JuOubw
via awanpetir
Read More

HIBURAN:Izreen Azminda Dedah Sambut Raya Tanpa Anak Ude Wahid


Pejam celik, pejam celik, amat kejap sahaja masa berlalu, dalam tempoh kurang dari seminggu rupanya Hari Raya Aidil Fitri bakal menjelma.

Maka berakhirnya bulan ramadan yang penuh mulia ini.
[TERUS BACA DI SINI]

from HOTLIPS CORNER http://bit.ly/2sJpoiN
via awanpetir
Read More

HIBURAN:"Saya Pelik Dengan Sikapnya.." Datin Alyah Dedah Karenah Cerewet Datuk Ramli MS


Penyanyi popular tanah air, Datin Alyah telah mendedahkan karenah suaminya, Datuk Ramli MS, terutama dari segi makanan.

[TERUS BACA DI SINI]

from HOTLIPS CORNER http://bit.ly/2JytH76
via awanpetir
Read More

HIBURAN:"Mira pandai bagi idea" - Pendedahan Syafiq Kyle


Pelakon yang sedang dilanda kisah panas, Syafiq Kyle tampil berkongsi pengalaman bergandingan dengan pelakon Mira Filzah menerusi drama iklan pendek berjudul Pelangi Cinta.

Drama iklan ini merupakan tajaan dari minuman 100 plus.
[TERUS BACA DI SINI]

from HOTLIPS CORNER http://bit.ly/2xWtI3j
via awanpetir
Read More

Jumaat, 8 Jun 2018

HIBURAN:7 FOTO: Gambar Terkini Nur Aisyah, Bayi Yang Diculik.. Ramai Sayu Melihatnya



Baru-baru ini Malaysia dikejutkan dengan berita seorang bayi perempuan berumur 17 bulan telah diculik setelah rumahnya dipecah masuk.

Kejadian disedari pada waktu semua ahli keluarga ingin makan sahur dan mendapati bayi berkenaan tidak ada di katil.

Setelah hampir 15 jam hilang, akhirnya tindakan panats pihak polis berjaya menemui semula bayi bernama Nur Aisyah ini.

Nur Aisyah ditemui di semak tidak jauh dari rumahnya dalam keadaan yang menyayat hati akibat digigit oleh kerengga.

Bayi ini telah dihantar ke hospital untuk rawatan lanjut.

Ini eprkongsian dari si ibu:

"Assalamualaikum

"Ramai bertanya tentang aisya

"Saya menjawab semua persoalan anda disini. Sekejap lagi sembayang jumaat saya mohon doakan anak saya kembali sihat,hilang trauma yang dia hidapi kini dan hilangkan kesakitan yang di alami..

"Alhamdullilah perlaku tak pukul aisya dari xray yang dibuat .tapi aisya jadi spt ini kesan adari gigitan semut,nyamuk dan binatang-binatang kecil.

"Gambar 1st keadaan aisya skrg bibir dan sekitar mulut bernanah,mata keluar nanah,sekitar leher bernanah.. Alhamdullilah dia kembali kpd saya dalam keadaan bernyawa walaupun begini rupa..saya sangat beryukur..

"Doa anda semua moga Allah membalas segalanya..terima kasih kerana prihatin kepada kami

Ini fotonya:









Semoga bayi ini kembali sihat dan terus sembuh dari sakit akibat digigit kerengga itu.

Kesian betul melihat foto berkenaan.

Namun syukur juga bayi ini masih ditemui dan juga dalam keadaan yang tidak dalam bahayakan nyawanya.

Semoga pihak polis terus buat siasatan dan pesalah harus dihukum dengan berat.

Sehingga ini, seorang warga Nepal telah ditahan untuk siasatan.


from HOTLIPS CORNER http://bit.ly/2kZHXL7
via awanpetir
Read More

HIBURAN:Fasha Sandha Terus Dedah Perangai Fazura



Pelakon Fasha Sandha terus mendedahkan sikap dan tindakan Fazura yang ramai tak tahu.

Rupanya, Fasha Sandha dan juga Fazura adalah rakan yang agak rapat juga.

Kata Fasha Sandha lagi, dia sudah mengenali Fazura sejak berumur 18 tahun lagi ketika itu mula menceburi bidang modelling.

Kara Fasha Sandha, Fazura seorang yang amat pemurah dan sebab itu Fazura sentiasa murah rezeki dan sentiasa bahagia.

Malah Fazura juga akan memberi hadiah baju raya stiap tahun kepada Fasha sejak dia bercerai dengan Jejai.

Ini pendedahan dari Fasha Sandha:

"Inilah diantara sebab sahabatku sorang ni sentiasa dimurahkan rezeki dan bahagia selalu. Beliau yang kukenali sejak zaman modelling masa umur 18 tahun , seorang yang pemurah hati. Dulu sampai sekarang sama je..

"Sejak i jadi ibu tunggal ni, Faz tak pernah lupa nak hantar baju raya setiap tahun. 
Syukur Alhamdulillah, ramai insan yang berhati mulia seperti beliau. thank You Faz. Thank You juga to Fattah

"Semoga dimurahkan rezeki selalu dan cepat dapat baby. Amin . Doa yang baik-baik

Ini antara perbualan yang dimuatnaik oleh Fasha Sandha:



Memang baik hati rupanya Fazura ni. Memang bertuahlah Fattah Amin dapat memperisterikan Fazura. Dah lah cantik orang nya, di dalam hati budi pekerti juga baik orang nya.

Imbas kembali, Fattah Amin dan Fazura bernikah pada hujung tahun 2017. Pasangan ini kemudian membuat majlis resepsi sekitar bulan Februari tahun 2018.


loading...


from HOTLIPS CORNER http://bit.ly/2y2MOoz
via awanpetir
Read More

HIBURAN:Awal Ashaari Bagi Amaran.. Kalau Tak Jalan, Bawa Ke Mahkamah!



Pengacara dan pelakon Awal Ashaari membuiat kenyataan tentang sikap seseorang yang dikatakan melarikan wang miliknya.

Suami kepada Scha Al Yahya ini memberitahu dia masih boleh bersabar dengan sikap seorang pengurus artis terkenal yang melarikan wang miliknya bagi sebuah projek sekitar dua tahun lalu.

Kata pengacara ini, dia masih ingin memberi peluang kepada individu itu melunaskan hutang tersebut secara baik.

Walaubagaimanapun, dia tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang sekiranya individu itu masih berdegil.

"Pada ketika ini tahap kesabaran saya masih ada kerana memikirkan dia adalah kawan dan pengurus kepada pasangan selebriti terkenal, jadi saya tidak mahu menutup periuk nasinya dengan mendedahkan namanya.

"Tengok dulu dia nak bayar ke tak... saya masih berinya peluang tetapi kalau dengan menggunakan peguam pun tak jalan juga saya tiada pilihan selain membawanya ke mahkamah.

"Dia pun saya tengok bukanlah susah orangnya, kehidupannya mengalahkan selebriti jadi rasanya tiada masalah untuk bayar wang saya," 

Awal yang merupakan bekas pengacara Melodi, pernah mendedahkan perkara berkenaan di Instagram miliknya tentang seorang individu yang enggan membayar wangnya dan meminta individu itu tidak melarikan diri.

Menjelaskan lebih lanjut perkara itu, Awal berkata, selepas projek tersebut selesai dia meminta individu tersebut menyimpan terlebih dahulu wang bayarannya kerana mempercayainya selain mempunyai kontrak perjanjian.

Bagaimanapun kata Awal, individu itu mula memberikan pelbagai alasan apabila dia meminta wang miliknya sehingga dia terpaksa mendedahkan isu itu di Instagram.

"Memang kadang-kadang saya biarkan dahulu bayaran yang sepatutnya diterima kerana berpegang kepada kontrak dan atas dasar percaya kepada individu tersebut.

"Tetapi apabila kita baik dengan orang, mereka pijak pula kepala kita dan jujurnya saya memang tak sangka perkara ini terjadi. Ia kali pertama buat saya!

"Ini saya sampai terpaksa guna Instagram minta duit saya. Saya pula macam peminta sedekah!" 

Awal Ashaari juga memberitahu, sejak dia membuat pendedahan itu ramai dalam kalangan orang industri hiburan dan selebriti menghantar mesej kepadanya memberitahu pernah menjadi mangsa individu tersebut.


loading...


from HOTLIPS CORNER http://bit.ly/2kXyjsI
via awanpetir
Read More

HIBURAN:Video: Sajat menjerit kena debik, bergaduh?


Semalam, melalui laman media Instagram miliknya, peniaga popular Nur Sajat telah memuatnaik satu video yang mencuri perhatian ramai.

Sebagai seorang yang digelar InstaFamous, video Nur Sajat itu telah mendapat banyak tontontan dan begitu banyak komen diberikan.

Rata-rata nak tahu apa yang terjadi tentang video itu.

Melalui video berdurasi 30 saat itu, Sajat meluahkan rasa tak puas hati dengan seseorang yang dikatakan terus menerus kondem perniagaannya.

Kemudian individu berkenaan dilihat telah bergasak dengan Sajat sambil ada seorang lagi yang membantu meleraikan pertlingkahan itu.

Ini caption Sajat: "Kurang ajar penunggu gua ini!!!tak habis habis nak kondem orang nak berniaga... KURANG AJAR SANGAT!!! @barrinamat"

Ini videonya:




Kemudian, beberapa jam selepas kejadian, Sajat ada memuatnaik satu lagi caption yang mengatakan jangan iri hati.

Ini caption Sajat: "Hidup ini jangan terlalu iri hati dan kedekut...bersabar dan terus bersabar!!!! mood raya kelaut"

Ramai yang tertanya-tanya adakah mereka berdua sememangnya berkelahi. Ataupun adakah kedua mererka ini hanya berlakon sahaja.

Di ruangan komen, ramai yang telah memberi pandangan masing-masing tentang hal ini.

Rata-rata berdebat untuk memberi poin samada mereka ebrdua berlakon atau sebaliknya.

Sehingga ramai tak tahu kisah sebenar tentang pergaduhan ini. Kita tunggu sahaja nanti keterangan dari Nur Sajat tentang hal ini.

Untuk pengetahuan, Sajat kini amat busy dengan businessnya dan antara yang laku keras ialah perniagaan bengkung miliknya dan juga perniagaan menjual barang kemas dan juga emas.

Semoga Sajat terus sukses dalam perniagaan dan juga kehidupannya.

............................

loading...


from HOTLIPS CORNER http://bit.ly/2kUaxh9
via awanpetir
Read More

Khamis, 7 Jun 2018

HIBURAN:KRONOLOGI PENUH: Kes Culik Bayi Perempuan, Warga Nepal Ditahan


Hari ini Malaysia dikejutkan dengan berita yang amat menakutkan buat ibu bapa apabila anak kecil diculik.

Kisah berlaku di Muar Johor yang mana rumah satu keluaga dipecah masuk dan seorang bayi perempuan bernama Nur Aisyah Hazmizan, 17 bulan telah dilarikan oleh seseorang.

Mari kita baca kisah penuh yang berlaku


KISAH PENCULIKAN

Kejadian berlaku ketika ahli keluarga ingin bersahur dan mendapati bayi kecil bernama Nur Aisyah Hazmizan itu tiada di katil.

Ini kenyataan dari ibu bayi berkenaan:

"Saya pulang ke rumah kira-kira jam 2 pagi. Lepas sampai rumah, mak terus tidur manakala saya menonton televisyen di bilik tidur sama. Entah kenapa, saya mengantuk malam tadi dan saya menutup televisyen di kira-kira jam 3 pagi dengan anak bongsu tidur bersebelahan di sisi saya.

"Saya hanya menyedari kehilangan anak bongsu saya pada jam 5 pagi. Pada mulanya saya tak perasan ketiadaan anak bongsu saya itu kerana sekadar bangun selepas mak memberitahu pintu belakang rumah terbuka dan juga untuk menyiapkan makanan bijirin untuk anak sulung saya bersahur.

"Selepas itulah saya masuk bilik dan mendapati Nur Aisyah tiada di atas katil. Saya cuba mencarinya di serta tempat di dalam rumah termasuk di bawah katil tetapi tiada. Keadaan dalam rumah pun tidak berselerak seperti dipecah masuk kecuali dua telefon bimbit saya dan anak hilang.

"Bagaimanapun, beg tangan saya yang mengandungi dompet saya dan mak pula tidak diambil pula,"

Ibu berkenaan ditemui di rumahnya di Kampung Parit Lanjut, Mukim Sungai Terap di Muar, hari ini.

Siti Noorfadilah berkata, beliau tidak tahu apa motif individu terbabit yang membawa pergi anak bongsunya itu kerana beliau tidak pernah bergaduh, bermusuh atau berlaku perkara yang tidak baik dengan lain dan sehingga kini pun beliau tidak tahu untuk mengesyaki sesiapa kerana tidak mempunyai musuh.


AKHIRNYA DISELAMATKAN, DAH JUMPA

Setelah hampir 15 jam dilarikan oleh individu tidak dikenali, akhirnya bayi perempuan Nur Aisyah Hazmizan berjaya diselamatkan oleh pasukan polis.

Perkara itu disahkan oleh wakil keluarga ketika ditemui pemberita di Unit Kecemasan Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF), Muar yang turut dihadiri oleh saudara mara dan kenalan keluarga mangsa.

Keluarga berkenaan tempil mengucapkan terima kasih kepada seluruh rakyat Malaysia yang turut sama mendoakan keselamatan bayi berusia 17 bulan itu dari awal hingga dia diselamatkan.

Pihak keluarga juga mengucapkan terima kasih kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM) kerana berusaha keras dan bertungkus lumus mengesan kedudukan serta menyelamatkan Nur Aisyah.

Sementara itu, suasana di Unit Kecemasan HPSF bertukar menjadi tenang apabila sanak saudara dan kenalan keluarga mangsa menarik nafas lega serta bersyukur dengan berita positif terbabit.

Keadaan Nur Aisyah dilaporkan stabil tetapi memerlukan pemeriksaan lanjut oleh doktor berikutan terdapat kesan gigitan serangga.

Nur Aisyah dipercayai ditemui oleh sepasukan anggota polis di kawasan semak berhampiran pencawang elektrik, tidak jauh dari rumah keluarga mangsa.

Ketika ditemui, bayi ini digigit oleh semut atau kerengga.

Ibu mangsa, Siti Noorfadilah Yusofe, 30, kini bersama Nur Aisyah di dalam wad di HPSF untuk menjalani pemeriksaan kesihatan.

Manakala bapa bayi itu Hazmizan Othman, 35, berada di balai polis bagi menyelesaikan beberapa urusan berkaitan.

Difahamkan, pihak polis masih melakukan siasatan lanjut berhubung kes terbabit dan akan memberikan kenyataan dalam tempoh terdekat.


LELAKI NEPAL DITAHAN

Susulan kes ini, Polis telah menahan seorang lelaki warga Nepal berusia 25 tahun bagi membantu siasatan.

Lelaki terbabit ditahan oleh sepasukan polis dari Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Kontinjen Johor dan Polis Daerah Muar di sebuah rumah kongsi di Kampung Bukit Treh kira-kira jam 9 pagi tadi bersama-sama dengan sebuah telefon bimbit yang turut dilarikan dalam kes berkenaan.

Ketua Polis Daerah Muar, Asisten Komisioner Zaharudin Rasip berkata, hasil penahanan suspek dan soal siasat yang dilakukan kemudiannya membawa kepada penemuan bayi perempuan berkenaan.

"Hasil daripada soal siasat yang kita lakukan akhirnya membawa kepada penemuan mangsa iaitu bayi perempuan berkenaan di satu kawasan belukar kira-kira satu kilometer dari rumah keluarga mangsa kira-kira jam 3.45 petang.

"Mangsa yang dalam keadaan bersendirian kemudiannya diselamatkan oleh pihak polis dan kemudiannya dihantar ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF)"

Beliau berkata, pihak polis juga masih melakukan siasatan menyeluruh terhadap kes terbabit.

Katanya, kes disiasat mengikut Sekyen 363 Kanun Keseksaan kerana menculik dan Sekyen 457 kanun yang sama kerana pecah masuk kediaman.

Ini gambar kejadian:







loading...


from HOTLIPS CORNER http://bit.ly/2M9zkdg
via awanpetir
Read More

Isnin, 1 Januari 2018

Kisah Ayah Emak Materialistik

Kisah Ayah Emak Materialistik Sang ayah dan ibu sangat marah dan menyesal bila mengetahui anak perempuan mereka hamil . "Siapa si bedah tu ?" Jerit sang ayah , sedang sibu menangis . "Suruh dia datang sini" Si anak pun telepon le mamat yang bertanggungjawab . Setengah jam kemudian , sebuah kereta ferari merah berenti didepan rumah . Seorang lelaki separuh bergaya keluar dari kereta ,
Read More

Jumaat, 20 Januari 2017

Lelaki Sejati

Kisah Lelaki Sejati Lelaki : Mahukah kamu menjadi isteri Ku?? Wanita : Ya..tapi saya tak tahu masak.. Lelaki : Aku mencari seorang isteri bukan orang gaji.. SIAPAKAH NAMA LELAKI ITU ??? Namanya..Jarang bin Mustahil bin Al TakAda.. Hahahaha!
Read More

Sabtu, 31 Disember 2016

Ucapan Selamat Tahun Baru 2017 Lawak

Antara golongan yang rajin minta maaf: 1)Operator- Harap maaf, nombor yg anda panggil tiada dalam perkhidmatan 2)Mesin ATM Maaf, baki anda tidak mencukupi 3)Centre2 prepaid Maaf, panggilan anda telah disekat. Sila tambahkan nilai untuk menyambung kembali perkhidmatan kami 4) Astro Maaf, siaran ini tidak termasuk dalam langganan anda. Kalau mereka boleh, kenapa tidak kita? Oleh itu, aya pun
Read More

Lawak Tahun Baru 2017

Untungnya ada isteri yang bijak berjimat Suami : Sayang, ni ada 20 ringgiit , ambik laa untuk buat belanja keperluan rumah untuk 3 hari ... Harap harap boleh cukup seminggu.. 🙈🙈 Isteri : Baiklah bang.. untuk setahun pun boleh pakai Suami : Betul ka cukup sayang?... Isteri : Insya'Allah cukup bang.. Suami : Nak belikan apa Sayang untuk cukup setahun tu? Isteri : Beli kalender... tahun
Read More

Khamis, 17 November 2016

Lawak Ringkas Sarkastik

Lawak Ringkas Hari Ini BF: Awak jom pergi makan. GF: Ok, kejap ye nak gi makeup😀 BF: Awak tak perlu makeup. GF: Aoh Ok 😘 BF: Awak hanya perlu pembedahan plastik je. GF: @#%
Read More

Terkena

Terkena Mamat: nak dengar teka teki tak Amin: Silakan mamat kawan dunia akhirat Mamat: ayam berkokok atas batang......nak rokok sebatang Amin: celake punya teka teki, aku jugak yang kena 😡😡😡😡😡😡😡😡
Read More